test

sobota, 21 kwietnia 2012

T.CHANG-BABAIAN Stylowy makijaż oczu + info

Helou :) Na początek kilka słów ode mnie... po 1  - wcale nie podoba mi się nowy wygląd pulpitu nawigacyjnego w blogu i wolałabym ten stary, ale nie da się do niego wrócić :(
Po 2... ostatnio odbyły się pierwsze blogowe metamorfozy, przybyły do mnie 3 panie na makijaż, którym za przybycie bardzo dziękuje - efekty pokażę lada dzień na blogu :) Mam nadzieję, że mój blog zyska tym samym dużo na autentyczności. Panie które czekają na termin i szersze info odnośnie metamorfoz proszę o uzbrojenie się w cierpliwość:)
Po 3 i naważniejsze... we wtorek specjalnie dla Was wybywam na 2 dni do Krakowa na szkolenie do Artystycznej Alternatywy - dla Was, bo planuje zrobić cykl opisów i recenzji kursów i przeróżnych szkół makijażu w całej Polsce :) Na pierwszy ogień idzie właśnie Artystyczna Alternatywa :)  Mam nadzieję, że dzięki temu mój blog stanie się bardziej atrakcyjny dla Was wszystkich :) ps: mam zamiar też wbić do Mac'a i w końcu zrobić osobiście jakieś zakupy :D:D:D

No i pora na recenzję, dziś kolejna recenzja nie kosmetyku, a książki dotyczącej makijażu :)
Tym razem:
TAYLOR CHANG BABAIAN "Stylowy makijaż oczu"
stron: 144
cena: ok 39 zł
Taylor Chang Babaian to znana makijażyska(heh...gdyby nie ta książka to jakoś bym nie kojarzyła tej pani:P). Książka zawiera w sobie wszystko co może nam się przydać do zrobienia dobrego makijażu oka - bo to przeważnie on sprawia nam najwięcej problemów.
Przyznam szczerze, że już kiedyś miałam tą książkę w dłoniach i wcale mnie nie zachwyciła w momencie gdy ją przeglądałam, stwierdziłam że takie makijaże oczu to nic szczególnego.
No ale chwyciłam ją drugi raz, wziełam się za czytanie i dokładniejsze przeglądnięcie. No i książka zyskała moje uznanie :)
 
Książka napisana jest w bardzo prosty sposób, każdy opis poparty jest wieloma zdjęciami.  
 Poznamy budowę naszego oka(choć nie do końca zgadzam się z nazewnictwem, ale i tak na różne sposoby mozna wszytsko nazwać i wiadomo o co chodzi, więc jest ok). Przeczytamy o wielu niedoskonałościach, które mogą wystąpić wokół oczu, czyli o prosakach(prosówkach), zmarszczkach mimicznych, tłusta skóra, cienie pod oczami - dowiemy się jak to wszystko korygować i nie podkreślać.
 Dowiemy się sporo na temat kształtowania odpowiedniego łuku brwiowego, jakie są kształty, jak do nich dążyć, jakie są metody regulacji brwi, jakie brwi mają znaczenie w naszym codziennym wyglądzie. Bardzo spodobała mi się rada "Pracuj nad tym co masz, jeśli Twoje brwi są cienkie i okrągłe, spróbuj bardziej zaznaczyć wygięcie łuku, dzięki czemu brwi będą wyglądały bardzo naturalnie".
 Dowiemy się wszystkiego na temat rzęs. Nie tylko tak jak widać powyżej o klejeniu sztucznych rzęs i różnych ich rodzajach, ale przede wszystkim o tym jaki tusz do rzęs wybrać, jak tuszować rzęsy by były pięknie wyeksponowane, jak i po co stosować zalotkę (chociaż ja i tak zalotek nie lubię nawet po przeczytaniu tej książki) - autorka bardzo często wspomina o zalotce, widać że jest to jedno z jej ulubionych narzędzi.
 Makijaż do każdego rodzaju oka - do oczu płaskich, głęboko osadzonych, z opadającą powieką, do oczu dużych i małych itd. Pokazane jest to jak te oczy wyglądają, więc na pewno jest nam łatwiej ocenić faktyczny stan, no i oczywiście to jakie makijaże będą korygować niepożądane kształty.
 Znajdziemy makijaże pasujące do każdego wieku... od nastolatki po panią po 40.
 Bardzo fajnie opisany jest temat makijaży do okularów. Mamy propozycje na makijaże do oprawek czarnych, białych, kolorowych, samych szkieł bez oprawek itd. Świetnie!
Znajdziemy również kilka słów o makijażach bardziej artystycznych, np z użyciem cyrkonii.
Poza tymi informacjami znajdziemy wiele innych, bardzo spodobał mi się temat świeżości i czystości sklepowych testerów - jak w sklepie wypróbować kosmetyk by nie przenieść na siebie żadnych niechcianych niespodzianek.
Znajdziemy tutaj makijaże krok po kroku, opis akcesoriów i kosmetyków do makijażu oka.
O dziwo nawet ja, osoba, która makijażem zajmuje się na co dzień, znalazłam kilka informacji, które mnie zaciekawiły i utwierdziły we własnych przekonaniach. Książka na prawdę zawiera wszystko o makijażu oka.
Fajna dla osób chcących zgłębić ten temat jeszcze bardziej :) 

Czy lepsza od książki Bobbi Brown "Perfekcyjny makijaż"? Na pewno całkiem inna. temat makijażu oka  jest tu obszerniej pokazany, natomiast książka nie zawiera informacji o makijażu twarzy itd. Więc warto chyba przeczytać obie :)

22 komentarze:

  1. Ciekawa jestem tych metamorfoz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się zgłosiłam na metamorfozę i nie dostałam odpowiedzi ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszyscy się odpowiedzi doczekają :) natomiast poki nie mam gotowych terminów i ustaleń to uważam że bez sensu pisać :) spokojnie

      Usuń
    2. Okej okej, pewnie dlatego, że na włosową metamorfozę też się zapisałam ;P

      Usuń
  3. ciekawy pomysl - a na czym bedzie polegal ten cykl opinii dot. szkol?
    bedziesz sprawdzac osobiscie? czy wiadomo juz ktore szkoly beda opisane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero z tym startuje, i jak to w 100 % bedzie wyglądało jeszcze sama nie wiem :P na pewno odwiedze w najbliższym czasie Artystyczną Alternatywe, Beauty Art, Dziewulskich :) A co bedzie dalej... czas pokaze :) ale postaram się jak najwiecej :P

      No i oczywiscie że osobiscie, po to tam jade;)

      Usuń
  4. da się wrócić :D w ustawieniach trzeba znaleźć przywróć stary interfejs. czy jakoś tak. ja też się w nowym nie mogłam połapać. a książka zapowiada się ciekawie i nie omieszkam się jej bliżej przyjrzeć. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wlasnie zauwazylam :D myslalam ze to teraz tak na stałe już że z automatu sie włączyło, tym bardziej że były wcześniej powiadomienia że się włączy. Uffff

      Usuń
    2. tak, tak na szczęście można wrócić do starego wyglądu, bo tego nowego nie cierpię tak i osi czasu na facebooku z resztą:) Z niecierpliwością czekam na Twoje metamorfozy:)

      Usuń
  5. Makijaż z użyciem cyrkonii jest cudny :O

    OdpowiedzUsuń
  6. Wracając do Twojego pierwszego punktu, mnie też się włączył automatycznie ten nowy wygląd, który nie do końca ogarniałam i jakoś zmieniłam z powrotem na stary wygląd :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba sobie ją ufunduję, bo mnie zaciekawiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglada bardzo ciekawie :)
    moze kiedys sie zaopatrze w ta ksiazke :)

    OdpowiedzUsuń
  9. fantastyczna ksiazka! chetnie bym ja przeczytala, ciekawe czy takie ksiazki mozna dorwac w bibliotekach.... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda interesująco, szkoda że u mnie nie ma empiku.

    OdpowiedzUsuń
  11. wow piękny makijaż,
    a w książce jak widać mnóstwo ciekawostek dla amatorów, może w tym tygodniu wybiorę się po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  12. fajna ksiazka,a pomysl ze szkolami i kursami - ekstra! juz sie nie moge doczekac :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa książka. I cena przystępna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatny post! Od jakiegoś czasu myślę o prostej w formie książce o tematyce makijażu :-) kto wie, może skuszę się właśnie na taką :-) zapraszam serdecznie na mojego bloga, na którym już niebawem będę spełniać kosmetyczne życzenie :-) Sama wybierzesz to co chciałabyś mieć, jednak z różnych przyczyn tego nie masz lub nie możesz mieć :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo ciekawy i przydatny post dodaje do obserwowanych licze na rev i komentuje :P
    czekam na kolejne rozdanie :D

    OdpowiedzUsuń

Z góry dziękuje za komentarze. Czytam wszystkie! Jeśli w komentarzu zostało zadane jakieś pytanie odpisuje na nie w tym samym poście. Pozdrawiam :)